Treceți la conținutul principal

Curry de pui cu ceapă şi roşii

Chiar dacă eu sunt vegetariană de 3 ani şi jumătate, mai gătesc uneori şi cu carne. Se pare că pot face mâncare foarte bună şi fără să o gust. Pentru acest preparat m-am inspirat din cartea 1000 INDIAN RECIPES, Neelam Batra. În mare parte am respectat reţeta din carte, dar nu am avut chiar toate condimentele şi unele chestii le-am adaptat la ce aveam în bucătărie. Mai jos redau lista cu ingredientele folosite:
  • 3 lg ulei de cocos
  • 1 lgţ seminţe de cardamom
  • 1 lgţ scorţişoară măcinată
  •  1 ardei iute mare tăiat mărunt
  •  1 ceapă tocată
  • 1 lgţ usturoi mărunţit
  • 1 lg ghimbir mărunţit (rădăcină)
  • 1 şi 1/2 cană roşii tăiate mărunt
  • 1 lg coriandru măcinat
  • 1 lgţ cumin măcinat
  • 1 lgţ garam masala
  • 1/4 lgţ turmeric măcinat
  • 1/4 lgţ boia iute
  • 1 lgţ sare
  • 1/2 cană iaurt fără grăsime sau mai slab
  • 700 g piept de pui
  • 1/2 cană apă
Cana folosită are 250 ml.
Se încălzeşte uleiul într-o cratiţă sau wok. Se adaugă ceapa, ardeiul iute cu tot cu seminţe, cardamomul şi scorţişoara şi se călesc la foc iute 1-2 minute.
 Se adaugă usturoiul, ghimbirul şi roşiile, se dă focul pe mediu  şi se gătesc ingredientele până se evaporă sucul. 
Se adaugă coriandru, cuminul, garam masala, turmericul şi sarea, se amestecă.
Se adaugă iaurtul puţin câte puţin, carnea tăiată bucăţi, apa şi se acoperă cu capac. Se găteşte 5 minute la foc mare, apoi se scade temperatura şi se se lasă pe foc până fierbe carnea.

Comentarii