Treceți la conținutul principal

Pate de linte verde și nuci


Îmi place mult lintea, e gustoasă, sățioasă și sănătoasă. După ce am făcut supe, curry și alte mâncăruri din linte, luna trecută m-am gândit să fac și un pate. Mi-a plăcut atât de mult ce a ieșit, că am repetat rețeta săptămânal de când am inventat-o.

Ingrediente:
  • 200 g linte verde înmuiată circa 3 ore și apoi fiartă cu 1 lgţ sare 
  • 180 ml din apa în care a fiert lintea
  • 1 lgţ boia iute
  • 1 lgţ coriandru măcinat 
  • 2 lg fulgi de drojdie inactivă
  • 2 lg ulei presat la rece
  • 100 g miez nuca copt la 170 grade timp de 15  min
- După ce am fiert lintea, am strecurat-o, am pus deoparte 180 ml de zeamă și am așteptat să se răcească. Între timp am tăiat mărunt miezul de nucă care în prealabil a fost rumenit la cuptor într-o tavă de yena.
Am pus în blender lintea, zeama, condimentele și uleiul, am mixat până a rezultat o compoziție cremoasă și fină și apoi am amestecat-o cu nucile tăiate. Combinația de linte cu  nucă, și mai ales cu nucă coaptă mi se pare extraordinară.
- O altă variantă de preparare, mult mai rapidă e să mixez toate ingredientele în robotul cu lama S. În acest caz nu mai e nevoie de apa în care a fiert lintea, robotul își face treaba și fără lichid.

Oricare metodă de preparare alegeți, garantat iese delicios.


Comentarii