Treceți la conținutul principal

Vegan sushi rolls


Anul trecut am ajuns pentru prima dată într-un restaurant japonez și în meniul bogat am găsit și ceva vegetarian. Nu mai știu cum se numea exact preparatul, dar mi-a plăcut, erau niște sushi rolls cu legume și cremă de brânză. Cred că la fel aș fi ales și pe vremea când mâncam carne, nu cred că aș fi încercat cu pește crud. 
După acea experiență mi-am zis că trebuie să  încerc și eu să fac. Prima încercare a fost un eșec total, am folosit orez normal care nu se lipea deloc pe alge, m-am chinuit să rulez, să tai, mi s-au împrăștiat ingredientele :), nu am avut sos de soia și  s-a simțit  lipsa lui la gust. Dar nu am renunțat, mi-am dat seama că trebuie să cumpăr orez special pentru sushi, că fără oțet de orez, sos de soia, wasabi și ghimbir murat nu iese prea gustos, că trebuie să am răbdare și să exersez. Am mers la hypermarket și de la raionul Bucătărie asiatică am cumpărat tot ce îmi trebuie. Ingredientele nu sunt ieftine, dar se folosesc cantități  mici și vor ajunge multă vreme.

Pentru sushi rolls, variantă vegana, avem nevoie de:
  •  foi de alge nori
  • orez pentru sushi
  • legume pentru umplutură 
  • oțet  de orez
  • sos de soia
  • sos wasabi 
  • ghimbir murat
  • un covoraș de bambus
  • un bol cu apă ca să ne clătim mâinile când întindem orezul
  • un cuțit bine ascuțit 

Și acum la treabă:
  1. Clătesc bine orezul cu apă rece. Îl pun la fiert. Eu am folosit mai multe tipuri de orez, pe fiecare scrie cât timp se fierbe și cu câtă  apă. După ce se fierbe orezul, iau oala de pe foc și o acopăr cu un prosop, o las așa 10-15 minute. 
  2. Peste orezul fiert adaug oțet de orez și amestec cu o lingură de lemn. Cantitatea de oțet e de 2-3 linguri la o cană de orez (măsurat înainte  de fierbere).
  3. Curăț, spăl și tai legumele fâșii lungi și subțiri. Folosesc avocado, ardei, morcovi, castraveți. De câteva ori am adăugat  și germeni de ridiche și brocoli, iar recent am descoperit că roșiile în ulei merg foarte bine.
  4. Tai algele în două, pe lungime.
  5. Covorașul  de bambus îl imbrac în folie alimentară sau intr-o pungă.
  6. Peste covoraș pun bucata de nori, cu partea lucioasă în jos.
  7. Întind cu grijă un strat subțire de orez, lăsând pe lungime jumătate de centimetru neacoperit. Mă folosesc de bolul cu apă să-mi clătesc mâinile deoarece orezul e foarte lipicios. Orezul trebuie să fie rece, eu am pus o dată fierbinte și mi s-a topit foaia de algă.
  8. Așez câte o fâșie din fiecare legumă, una peste alta și rulez cu grijă.
  9. Tai rolele în bucățele mici.
  10. Se servesc cu sos de soia, ghimbir murat și wasabi.
Sosul de soia conține gluten, dar există și varianta fără gluten - Tamari soya sos.
Wasabi e un fel de hrean, e foarte picant dar foarte gustos, deci consumați-l cu grijă. Se găsește în varianta pastă, gata de consumat și varianta pudră care se amestecă cu apă caldă.
În fotografii vedeți și bucățele cu orez pe exterior. Pentru asta se întinde orez pe ambele părți ale foii de nori. Se poate presăra susan pe interior sau exterior. Eu am folosit susan alb și negru pe exeriorul rolei.
Poftă bună!


Comentarii